Archiv novinek

Zásadní změny v podnikové komunikaci

23. listopdu 2017

Koncept pracovního místa kdekoliv od innovaphone vám poskytne vše, co potřebujete pro vaší pracovní komunikaci, bez ohledu na to, zdali jste v kanceláři, doma nebo na cestách. 

Zásadní změny v podnikové komunikaci

V roce 1950 měla typická kancelář dřevěný pracovní stůl a psací stroj, bakelitový stolní telefon a možná ještě záznamník a kalkulačku. Bezpečnost v kanceláři byla omezená na zamykání skříněk a vstupních dveří. Změny v oblasti komunikace, ke kterým došlo za posledních pár desítek let, jsou opravdu zásadní a ohromující. V současné době se z telefonního přístroje stalo multifunkční komunikační zařízení, pracovní místo se v mnoha případech přesunulo domů a pevná pracovní doba se změnila na nepřetržitou dostupnost odkudkoliv ze světa. Na rozdíl od minulosti je současný vývoj technologií ovlivněn také naším osobním životem a společnosti musejí brát v úvahu i osobní komunikační platformy. 

Podnikové komunikace v roce 2017: UC, pracovní místo kdekoliv, WebRTC

Klíčové pojmy v komunikačních technologiích jako cloud, aplikace, mobilita, BYOD nebo UC (Unified Communication) ukazují, jakým směrem se v posledních letech podniky ubírají. Dnešní zaměstnanci, inspirováni vývojem v osobní komunikaci, očekávají, že budou moci například prostřednictvím firemních mobilních zařízení kdykoli vyřizovat e-maily, jednoduše budou k dispozici i mimo kancelář.  Takovému modelu říkáme „pracovní místo kdekoliv“. Telefony a faxy jsou nahrazeny multifunkčními komunikačními zázraky, možná raději „přístroji“, které jsou schopny poskytnout dostupnost komukoliv v libovolný čas prostřednictvím různých komunikačních kanálů.

Nové trendy se stávají součástí každodenního fungování podniků. Řada zaměstnanců, především kancelářských profesí, běžně telefonuje, posílá e-maily a textové zprávy a komunikuje pomocí sociálních sítí. Tito zaměstnanci jsou obvykle k dispozici, i když nejsou v zrovna v kanceláři. Mnohé firmy včetně společnosti innovaphone jdou ještě o krok dále. Nabízejí svým zaměstnancům možnost pracovat z domova, využívat prostředky jednotné komunikace (UC) včetně videohovorů odkudkoliv a spoustu dalších aplikací, které reálně naplňují obsah pracovního modelu „pracovní místo kdekoliv“.  Nový webový realtime standard WebRTC je špičkou v oblasti mobility. Díky tomuto standardu můžete vytvořit pracovní místo na firemní PBX dostupné z libovolného místa na světě. Stačí splnit dvě nezbytné podmínky: mít veřejné připojení k internetu a počítač s webovým prohlížečem. 

Otázka flexibility je základní otázkou při návrhu moderního, do budoucna orientovaného komunikačního řešení. Nabízí se spousta možností, naproti tomu dříve samozřejmá řešení (fax) již nejsou nutností. Moderní firmy obvykle nemají jeden neměnný standard pro všechna pracoviště. Z tohoto důvodu by měl být moderní komunikační systém schopen pokrýt specifické potřeby jednotlivých zaměstnanců.   Například  pracovníci obchodního oddělení, pro které je prioritou mobilita, by měli být dostupní kdekoliv a kdykoliv pouze na jednom pracovním telefonním čísle; pro typickou kancelářskou pozici je nezbytný stolní telefon, počítač a některé moduly UC, jako jsou informace o stavu přítomnosti  nebo funkce operátor;  zaměstnanec ve výrobě potřebuje odolný telefon s  hlasitým vyzváněním připevněný např. na zdi; pracovníci v oblasti HR nebo vedení společnosti budou požadovat mnohem širší nabídku aplikací.  Moderní UC řešení musí být flexibilní a přizpůsobitelné měnícím se potřebám.

innovaphone PBX – moderní komunikační řešení

innovaphone PBX kombinuje výhody klasického VoIP telefonního systému s přednostmi sofistikovaného UC řešení. Všechny typy telefonů a zařízení, jako jsou stolní telefon, smartphone nebo softwarový telefon, lze ovládat prostřednictvím UC klienta myPBX pouze kliknutím myši. Klient myPBX spojuje všechny prvky jednotné komunikace na jedné přehledné ploše: IP telefonii, audiokonference, firemní kontakty, protokoly o spojení, stav přítomnosti, chat, sdílení aplikací, videohovory a konference. V případě webového klienta myPBX máte k dispozici vše i bez ohledu na to, jestli jste právě v kanceláři, pracujete z domova nebo cestujete. Společnost innovaphone AG patří k těm výrobcům, kteří jako první optimalizovali koncept mobility integrací WebRTC standardu do svého UC řešení.

Odvrácená strana neomezené mobility a flexibility: Přísnější bezpečnostní standardy

V důsledku rozšíření chytrých telefonů a UC softwaru vzrostly nároky na IT oddělení firem z pohledu zajištění odpovídajícího a komplexního zabezpečení. A právě innovaphone Reverse Proxy je vhodným řešením pro specifické scénáře typu „pracovní místo kdekoliv“. Jde o samostatnou součást innovaphone IP telephonie a řešení unified communication, která odbavuje veškerá příchozí spojení z internetu. innovaphone Reverse Proxy rozpozná a odvrátí datové útoky už v jejich rané fázi. Migrace z ISDN do IP představuje další bezpečnostní výzvu. V případě komunikace pouze prostřednictvím IP je nezbytné, aby byla firemní PBX připojena do internetu. innovaphone má pro tyto případy řešení – innovaphone Session Border Controller (SBC), který splňuje všechna příslušná bezpečnostní kritéria. Efektivně a spolehlivě odvrátí veškeré útoky přicházející z internetu. SBC je navíc integrován přímo do innovaphone PBX, a není tedy třeba pořizovat žádné externí zařízení. 

Komplexní zabezpečení Vaší sítěKomplexní, intuitivní a prověřený software!innovaphoneArcserveMultifunkční zařízení pro výstavbu WANNCPLOGINventoryAplikace pro mobilní telefony